Cocori

O legenda  din Japonia, spune ca aceluia care impatureste o mie de cocori (tsuru in japoneza) i se va implini dorinta din inima sa. O fetita pe nume Sadako Sasaki care a fost expusa radiatiilor in urma bombardarii Hiroshimei a crezut cu tarie ca daca va face cei 1000 de cocori se va vindeca. A reusit insa sa faca doar 664. A murit la 12 ani, bolnava de leucemie. Prietenii sai, impresionati, au continuat munca pe care ea o incepuse si a fost inmormantata impreuna cu 1000 de cocori. In amintirea ei, a fost facuta o statuie de granit care este asezata in Parcul Pacii din Hiroshima cu o fetita care tine in maini un cocor cu aripile intinse. In fiecare an, statuia este inconjurata de mii de cocori de origami. Un grup de o mie de cocori poarta numele de senbazuru.

Nu stiu daca legenda este adevarata, daca Sadako Sasaki a trait cu adevarat, si nici macar nu cred in superstiti. Dar am impaturit si eu cativa cocori. Nu am ajuns inca la 1000. Si nici nu i-am fotografiat pe toti cei pe care i-am impaturit pana acum. Va arat doar cativa:

Diagrama unui cocor:

3 gânduri despre &8222;Cocori&8221;

    1. Multumesc. Hartia roz este de impachetat. initial incercasem o kusudama dar find prea lucioasa hartia nu se lipeau modulele, asa ca am trecut la cocori.

      Apreciază

Lasă un răspuns

